همشهری آنلاین: جنازه یکی از بدنام‌ترین خلافکاران و جانیان تاریخ آمریکا و شهر بوستن در سن ۸۹ سالگی در سلول او در زندانی در ویرجینیا پیدا شد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، جیمز جوزف بالجر جونیر ملقب به وایتی بالجر از تحت‌تعقيب‌ترين فراریان در فهرست خطرناک‌ترین تبهکاران پلیس فدرال آمریکا بود و پس از اسامه بن‌لادن در رده دوم اين فهرست قرار داشت. جسد بي‌جان وايتي در حالي صبح روز سه‌شنبه در ندامتگاه هيزلتن در ويرجينياي غربي پيدا شد كه او در حال گذراندن حكم حبس ابد بود و كسي ديگر هم در سلولش حضور نداشت.

پليس فدرال آمريكا اف‌بي‌آي سرگرم بررسي پرونده مرگ ناگهاني بالجر است و بر اساس گزارش روزنامه بوستن گلوب، به نظر مي‌رسد نقشه قتل و اجراي آن كار يك گروه مافيايي ديگر بوده باشد. دفتر زندان هيزلتن اعلام كرد تازه يك روز از رسيدن بالجر به اين ندامتگاه مي‌گذشت و جز او 1269 زنداني ديگر در يكي از امنيتي‌ترين زندان‌هاي ايالت حضور دارند. نكته عجيب اينكه هيچ‌كس در ماجراي مرگ مشكوك وايتي بالجر آسيب نديده است.

بالجر يك زندگي دوگانه داشت؛ خلافكار خطرناك و خبرچين مخفي پليس فدرال آمريكا. او بعدها به يكي از تحت‌تعقيب‌ترين فراريان اف‌بي‌آي تبديل و سال 2013 به دليل ارتكاب انواع جرم‌ها و جنايت‌ها از جمله مشاركت در قتل 11 نفر به حبس ابد محكوم شد. او رهبري يك گروه خطرناك در جنوب بوستن را بر عهده داشت و برخي جنايت‌هايش را با كمك و حمايت پليس فدرال مرتكب مي‌شد؛ جايزه همكاري در لو دادن يك گروه مافيايي رقيب.

زندگي پرفراز و نشيب اين جنايتكار خطرناك چنان جذاب بود كه سال 2015 جاني دپ بخش‌هايي از آن را در فيلم سينمايي «عشاي رباني سياه» به تصوير كشيد. ضمن اينكه برخي كارشناسان معتقدند مارتين اسكورسيزي هم در فيلم تحسين‌شده و برنده اسكار سال 2006 خود «رفتگان» از زندگي بالجر الهام گرفته بود. جك نيكلسن، لئوناردو دي‌كاپريو و مت ديمن در اين فيلم بازي كرده‌اند.

وايتي بالجر بيش از 16 سال دم به تله ماموران پليس فدرال آمريكا نمي‌داد. تعيين جايزه دو ميليون دلاري و قرار گرفتن در رده دوم تحت‌تعقيب‌ترين فراريان پليس پايين‌تر از بن‌لادن سرانجام او را در 2011 به دام انداخت. ملكه زيبايي پيشين ايسلند در سانتامونيكا در همسايگي بالجر زندگي مي‌كرد و وقتي او را از يك برنامه تلويزيوني شناخت، به پليس خبر داد. جايزه دو ميليون دلاري اف‌بي‌آي هم به اين ملكه زيبايي رسيد.

دادگاه سال 2013 بالجر را به دو بار حبس ابد و پنج سال زندان اضافي محكوم كرد و نامزد او هم به اتهام همكاري در فراري دادن جاني خطرناك به زندان افتاد. بالجر به تازگي از زنداني در فلوريدا به مركز انتقال زندانيان در اوكلاهما منتقل شده و يك روز پيش از مرگ به زندان ويرجينيا رسيده بود.

کد خبر 420586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha